Alçev’e Hoş Geldiniz
TÜRKÇE – DİL ETKİNLİKLERİ
Türkçe etkinlikleri, çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmek ve iletişim becerilerini artırmak amacıyla planlanan bireysel ve grup etkinlikleridir. Bu etkinlikler aracılığıyla, çocukların Türkçe’yi düzgün kullanması, sesleri doğru çıkarabilmesi, farklı söz dizimsel yapıları anlama ve kullanabilmesi, dinleme becerilerini kazanması, duygu ve düşüncelerini sözel ve sözel olmayan yollarla ifade edebilmesi, ses tonunu ayarlaması ve sözcükleri doğru üretmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, Türkçe etkinliklerinin önemli işlevlerinden biri, çocukların kitaplara karşı olumlu tutum geliştirmesini desteklemek ve kitap sevgisini aşılamaktır.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ
Fen, günlük hayatın ayrılmaz bir parçasıdır. Çocuklar, günlük yaşamlarında karşılaştıkları doğa olayları ile merak duygusunu besleyerek öğrenme isteği içinde olmaktadır. Örneğin, çiçekleri güneş alması için aydınlık bir yere koymak ya da yağ şişesine huni yardımıyla zeytinyağını aktarmak gibi fen prensiplerinden yararlanmaktadırlar.
Özel Altınoluk Çağdaş Eğitim Vakfı’nda Fen ve Doğa etkinliklerinin temel amacı, çocukların doğal çevreleriyle iyi bir iletişim kurmalarını sağlamak, zihinsel olarak uyarılmalarını desteklemek, bilimsel düşünme yeteneklerini geliştirmek ve çevrelerindeki olaylara karşı daha duyarlı hale gelmelerine yardımcı olmaktır. Atölyemizde, STEAM ışığında planladığımız etkinlikler çeşitli deneylerle desteklenmektedir.
MATEMATİK ETKİNLİĞİ
Matematik etkinlikleri, yaş gruplarına göre ayrılmakta olup, çocuklara akıl yürütme, çevreyi tanıma, günlük problemleri çözebilme, yaratıcı düşünme, bilinçsel gelişim, gözlem yapma, basit grafikleri okuma, araştırma, sayma, ölçme ve keşfetme fırsatı sunmaktadır. Bu etkinlikler aracılığıyla çocuklara matematiğin yalnızca işlemler ve sayılardan ibaret olmadığı algısı kazandırılmaktadır. Okul öncesi matematik etkinlikleri, çocukları alışveriş, teknoloji, fizik ve inşa gibi alanlardaki matematik kullanımına hazırlamaktadır.
P4C ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE
“Çocuklar için Felsefe” (P4C), çocukların özgürce düşüncelerini ifade edebilmelerini, bolca soru sormalarını ve bu sorular üzerinde sorgulama yaparak felsefe yapmalarını sağlamayı amaçlayan en önemli soruşturma metodolojisidir. Alçev Anasınıfı olarak P4C programını uygulamamızın temel sebepleri, çocuklardaki merak duygusunu beslemek ve onların kendilerini ifade edebilme, çevrelerine karşı duyarlı olabilme ve olaylara farklı açılardan bakabilme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmaktır. Kısacası P4C, sadece bir öğrenme yöntemi değil, aynı zamanda her anlamda bir farkındalık ve düşünce sistemi eğitimidir.
SCAMPER VE GÖSTER-ANLAT
Göster-Anlat etkinliğinde, çocuklar evlerinden getirdikleri ve kendi seçtikleri nesneleri grup önünde arkadaşlarına tanıtarak kendilerini ifade etme fırsatı bulurlar. Bu etkinlik, çocukların ev ile okul arasında bağlantı kurmalarını sağlarken, başkalarını dinleme, sorular üretme ve karşılaştırmalar yapma becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Scamper, yaratıcı düşünmenin geliştirilmesinde kullanılan eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. Çocuklar, farklı düşünme, hayal kurma ve sezgilerini kullanarak özgün ürünler ortaya koyma şansı bulurlar. Scamper tekniği ile yapılan Göster-Anlat etkinliğinde çocuklar, nesnelerle ilgili açık uçlu soruları yanıtlayarak farklı düşünme becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
SANAT EĞİTİMİ
Sanat eğitimi, çocukların yaratıcılıklarını desteklemek, estetik değerler ve sanatsal duyarlılık kazanmalarını sağlamak amacı taşımaktadır. Diğer amaçlar ise şunlardır:
ALÇEV’DE 100. GÜN
100. gün etkinliği planlarken, birçok amacımız bulunmaktadır. Başladığımız ilk günden itibaren her günü küçük bir oyun ile sayıyoruz. Öğrencilerimize okulda olmanın ve bilgilenmenin önemini vurgulamak, 100 rakamını ve içindeki sayıları kavratmak, hayal güçlerini genişletmek ve sabretmeyi öğretmek amacıyla etkinlikler düzenlenmektedir. Tüm sınıflarımızda 100 gün ve 100 nesne etkinlikleri gerçekleştirilmektedir. Bu etkinlikler, sayıların nasıl takip ettiğini keşfetmemizi sağlarken, çeşitli hayvanları, kavramları ve nesneleri tanımamıza olanak tanır. Öğrencilerimiz, yapılan etkinlikler sayesinde sayılar arasında ilişki kurarak hem eğlenmekte hem de sayı takip ve sıralama becerilerini geliştirmektedir. Hedefe top atma, 100 köşesi, farklı materyaller ile 100 rakamı yazma gibi eğlenceli etkinliklerle 100. günümüz kutlanmaktadır.
PORTFOLYO
Portfolyo sunumu, öğrencilerimizin eğitsel ve yaratıcı okul çalışmalarını, öğrenme biçimlerini ve süreç içindeki gelişimlerini gösteren bir değerlendirme yöntemidir. 3-4-5 yaş öğrencilerimiz, İngilizce ve Türkçe sunumlarını interaktif olarak gerçekleştirirler.
ALÇEV olarak miniklerimizi okula ve hayata hazırlamak, onların güçlü bir karakter sahibi olmasını sağlamak için anasınıfımızda titizlikle eğitim ve öğretime başlıyoruz. Anasınıfımız yaş gruplarına göre bölümlenmiş 4 adet şubeden oluşuyor.
MİSYONUMUZ: Alçev’de çocuklarımız; olumlu ve olumsuz duygu ve düşüncelerini çekinmeden, rahatlıkla ifade edebilen, araştıran, soran ve sorgulayan, merak duygusu gelişmiş, paylaşımcı, işbirlikçi, öz güvenli ve kendilik algısı gelişmiş, sorumluluk sahibi, farklılıklara saygı gösteren, başkalarının haklarına saygı gösterirken ve aynı zamanda kendi haklarını koruyan, çevreye duyarlı, doğayı koruyan ve evrensel değerleri önemsemek üzerine kaliteli bir eğitim alırlar.
VİZYONUMUZ: Çocukların gelişim düzeyleri, ilgi ve ihtiyaçları gözetilerek, çağdaş ve güncel eğitim programları ve yaklaşımları aynı zamanda Montessori eğitim programı çerçevesinde, evrensel, bilimsel temelli, sanatsal, spor ve kültürel etkinliklere önem veren, özgün, yaratıcı ve orijinal ürünleri ve fikirleri destekleyen bir eğitim anlayışı ve aile katılımını önemseyen yaklaşımla eğitimine devam edebilen bir kurum olmaktır
HEDEFİMİZ
Aynı zamanda tüm okul personelinin, velilerinin ve çocuklarının ALCEV‘de olmaktan mutluluk ve sevinç duyduğu, farklı proje ve eğitimleri destekleyen, geliştiren bir okul olmaktır.
3 – 4 – 5 yaş gruplarımızdan oluşan sınıflarımızda eğitim 08.30 ile 16.30 saatleri arasında devam eder.
Büyük ve küçük motor kas becerilerinin gelişimlerine destek olmak,
Okuldaki tüm yaş grupları ile bir araya gelerek sosyal becerileri kazanmalarına katkı sağlamak,
Liderlik özelliğini gösterme, grupla birlikte hareket etme ve grup önünde rol alma gibi sosyal becerilerini desteklemek,
Ritmi takip edip uygun hareketlerle eşlik edebilme becerilerini kazanmalarını sağlamak,
Gün içinde yapılacak olan diğer etkinliklere başlamadan önce motive olmalarını sağlamaktır.
Çocuklar her gün okulda takvim çalışması yaparak zamanla ilgili kavramlarla tanışır, rutin içinde temel bazı kavramları gündelik yaşamlarına geçirme becerisi kazanırlar. Örneğin; mevsimler, haftanın günleri, bugün, yarın vb.
Her gün sırası gelen çocuk takvim üzerinde o günün rakamını yerleştirir, havanın nasıl olduğuna bakarak hava grafiği üzerinde uygun sembolü yerleştirir.
ÖĞRENME MERKEZLERİ
Alçev Anaokulunda, “her çocuk farklı öğrenir” ilkesinden yola çıkılarak oluşturulan öğrenme merkezi aktiviteleri ile buluşan çocuklar farklı öğrenme stillerinde sunulan aktiviteler sayesinde yaparak, yaşayarak programın içinde yer alırlar.
Öğretmenler “öğrenmeyi öğrenmeleri” için çocuklara rehberlik ederken çocukların öğrenme stili eğilimleri ile ilgili de gözlemler yaparlar.
DİL ETKİNLİĞİ
Temalarla ilgili sohbetler
Akıl haritaları
Hikayeler
Görsel materyalleri okuma, yorumlama
Şarkı, tekerleme, parmak oyunları
Resimlerin öykülerini oluşturma
Özgün şarkı, hikaye oluşturma
Kitapçık, gazete vb. ürünler oluşturma
GÖSTER ANLAT ETKİNLİĞİ
Çocukların evlerinden getirdikleri ve kendi seçtikleri eşyaları, nesneleri grup önünde arkadaşlarına göstermesini ve onunla ilgili bir tanıtım yapmalarını kapsamaktadır.
Amacı çocuğun ev ile okul arasında bağlantı kurmasını sağlamak, bir nesne, fotoğraf ya da oyuncak yoluyla grup önünde kendini ifade etmesine, başkalarını dinleme, sorular üretme ve karşılaştırmalar yapabilmesine, dil gelişiminin desteklenmesine fırsat tanımaktır.
Göster – Anlat çocuğunun arkadaşlarına getirdiği eşyayı önce; göstermesi, uygunsa elden ele geçirilerek dokundurması, ilgili özelliklerini tanıtması, arkadaşlarına soru sorması, onların sorularına cevap vermesi, tanıtımdan sonra bu eşyanın ayrılan “özel” yerde sergilenmesi şeklinde gerçekleşir.
MATEMATİK ETKİNLİĞİ BASAMAKLARI MTW (Math Their Way),
Matematik dizileri ve kavramları hakkında, matematikte kullanılan sembolik işaretlerden (rakamlar) önce, çevrede var olan malzemeleri kullanarak derinine bir anlayış ve kavrayış geliştirmektir.
Serbest Keşfetme
Örüntü Oluşturma
Gruplama ve Sınıflandırma
Sayma
Mukayese etme
Grafik Oluşturma
Sayıları Algılama
SAYMA ZAMANI
Her uygulamada farklı sayıda ve farklı özelliklerdeki nesnelerin sayılmasını kapsamaktadır. Sayma Zamanı çocuk için sürprizli bir etkinliktir. Çocuklar için o gün ne sayılacağı ve kaç tane sayılacağı bilinmediği için her gün merak duymaları sağlanabilmektedir.
Matematik gelişimini hizmet ettiği kadar, sorumluluk alma, seçimler yapma, aldığı sorumluluğu yerine getirme, grup önünde kendine ifade etme, özgüven, dil gelişimi gibi birçok alanda da çocuğu destekler.
Aileler tarafından takip edilen bu süreçte, çocuklar önce sayılabilen 3 boyutlu nesneleri ardından iki boyutlu nesneleri sayarlar.
100. GÜN ETKİNLİĞİ
Okulda geçirdiğimiz günleri sayarak ve işaretleyerek 100. günde bir parti yapılır.
Etkinlik yoluyla bir çok matematik aktivitesi yapılabilir. Her 10 sayıyı farklı renkte yazmak ve deste kavramını vermek, sayıları 2 yeşil bir kırmızı renkte yazarak örüntü oluşturmak, 5 ve katlarını, 10 ve katlarını daire içine alarak, bu sayılarda el çırparak vb.
SANAT ETKİNLİĞİ
Sanat etkinlikleri; öncelikle çocuğun küçük motor kas gelişimlerini destekler.
Çocuk yaratıcılığını, hayal gücünü kullanarak kendini sanat yoluyla ifade eder, özgün ürünler oluşturur.
Bu süreçte çocuklar; bilişsel anlamda problem çözme, farklı bakış açıları geliştirme, neden-sonuç ilişkisi kurma, yönergeleri anlama ve takip etme, sosyo-duygusal anlamda empati, işbirliği, paylaşma, grupla birlikte hareket etme vb becerileri de geliştirme imkanı bulurlar.
EL GÖZ KOORDİNASYONU GELİŞTİRİCİ ETKİNLİKLER
Oyun hamuru ve kil ile çalışmalar
Boyama çalışmaları (Sınırlı veya sınırsız)
Parmak boya ile çalışmalar
Kesme-yapıştırma çalışmaları
Doldurma-boşaltma oyunları
Küçük şeyleri toplama ve ayırma oyunları
Sepete veya bir hedefe top atma oyunları
Küçük parçalı oyuncaklarla oyunlar
Zarlı-pullu kutu oyunları
Puzzle yapımı
İpe Boncuk Dizme
Parçaları takma ve sökme
DRAMA ETKİNLİĞİ
Yaratıcı drama bir grup çalışması içinde, öğrencilerin bir yaşantıyı,bir kavramı,ders ünitelerinden belli konu yada temaları yaşayarak,canlandırarak,oynayarak öğrenmelerini sağlayan bir süreç, eğitsel bir ortamdır.
Bu arada eski bilgiler yeniden gözden geçirilir,sorgulanır,yeni bilişsel ve duyuşsal örüntüler içinde pekiştirilir .
EĞİTSEL OYUNLAR
Yerdeki geometrik şekilleri müzik durunca toplayalım
Dev rakamların üzerine kaç blok dizebiliriz
Kare şeklinde olmayanları bulalım
Resimlerde “O” sesi ile başlamayanlar hangileri
Benim söylediğimi söyle sonra sende kendi düşünceni söyleyerek ekle….(Zincir Oyunu.)
“Eşini bul, eksik kısmını bul, devamı ne olur?”tahmin oyunları
Nerelerde rakamlar bulunur-vardır? Fotoğrafını çekelim ve “Rakamları Olan şeyler” albümü yapalım
Sınıftaki E sesi ile başlayan oyuncakları bulalım
PAYLAŞIM GÜNÜ
Öğrenciler her hafta belirlenen günde evden seçtikleri “ bir oyuncağı” sınıfa getirerek gün boyu arkadaşlarıyla paylaşırlar.
Etkinliğin amacı öğrencilerin ev ile okul yaşantısı arasında bağlantı kurmalarını, sorumluluk almalarını, paylaşma duygularını geliştirmelerini sağlamaktır.
Oyuncak günü aynı zamanda bir “paylaşma günü” olduğu için velilere okula gelecek oyuncak konusunda gereken hatırlatmalar yapılır, eğitim-öğretim ortamına uygun olmayan oyuncakların kabul edilemeceği paylaşılır.
PORTFOLYO
Portfolyo, çocuğun bir bütün olarak gelişim ve öğrenme süreci ile öğrenme ürünlerini gösteren; aynı zamanda bir bütün olarak da değerlendirilmesini sağlayan sistemli ve amaçlı olarak oluşturulmuş gelişim dosyalarıdır
Dört aşamadan oluşur:
1. Toplama : Portfolyoya konacak çalışmaların, ürünlerin ve kayıtların toplandığı aşamadır.
2. Seçme : Portfolyoya konacak ürünlerin öğrenci tarafından seçildiği aşamadır.
3. Yansıtma : Öğrenci tarafından seçilen ürünlerin yansıtma kaydının (ürün değerlendirme formunun) doldurulması.
4. Sonuç : Seçilen ürünlerin öğrenci tarafından velilere sunulması
HAFTALIK ÖĞRENME TAKVİMİ
Her Cuma öğrencilerimizle siz velilerimize gönderdiğimiz aracılığıyla
Bir sonraki hafta hangi temanın işleneceğini, hangi etkinliklerin yapılacağını görebilir, çocuğunuzun okula gelirken getirmesi gerekenleri takip edebilirsiniz.
AÇIK HAVA AKTİVİTELERİ
Çocukların içerdeki oyun alanına ya da bahçeye çıkıp çeşitli oyunlar oynadıkları bir zaman dilimidir. Bu etkinlikler sırasında çocukların hareket ihtiyacı da doğal olarak karşılanır. Ayrıca beden koordinasyonu, denge, hız, güç gibi etkinlikleri de içeren çalışmalara yer verilir.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Bir çocuğun okuma yazma becerilerini kazanabilmesi için öncelikle buna fiziksel duygusal ve zihinsel yönden hazır olması gerekir. Okuma ve yazma işlemi birbirini bütünleyen bir yapıdadır. Çocuk okumaya geçmeden önce yazma işlemini motorik, görsel ve işitsel olarak algılamalıdır. Bu programda okuma-yazma ön becerilerinin kazanılması için bir takım çalışmalar yapılmaktadır.
Bunlardan bazıları;
Dikkat çalışmaları
Görsel ve işitsel algı çalışmaları
Şekil-zemin ve şekil pozisyon algısı çalışmaları
Küçük kas gelişimine yönelik çalışmalar
El-göz koordinasyon çalışmaları
Çizgi çalışmaları
GEMS (“Great Exploration in Math and Science”)
Okulumuzda öğrencilerimizin fen ve matematik bilimlerindeki temel bilimsel kavram ve yöntemleri anlamalarını ve bu bilimlere karşı olumlu bir tutum edinmelerini sağlamak, bunun yanı sıra bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünebilen bireyler yaratmak, böylelikle öğrencilerimizin eğlenerek öğrenmelerini sağlayarak fen ve matematik alanlarındaki başarılarını artırmak en büyük görevlerimizden biridir. Bu amaçla farklı eğitim sistemlerini incelemekte ve öğrencilerimiz için yararlı olacağını düşündüğümüz eğitim programlarını programımıza entegre etmekteyiz.
GEMS aktivitelerine de bu amaçla programda yer verilmektedir. ‘Fen ve Matematikte Büyük Gelişmeler’ olarak çevrilen GEMS; heyecan verici, etkili, fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir ders programıdır.
PROGRAMIN TEMEL AMACI
Yeni bilgi ve fikirler oluşturmaları
Hayat boyu bu becerileri kullanmaları
Sosyal ilişkiler
Gözlem
GEMS eğitimi ilişki kurabilme, düzenleme, ifade etme, deneyler yapma, bilinçli tahminlerde bulunma, uygulama, karşılaştırma yapma, gözlem yapma gibi bilimsel beceri süreç kazanımlarını destekler nitelikte hazırlanmıştır.
Çalışmalarımızda miktar (azlık – çokluk) , sayı, zaman, boyut, 5 duyu, şekil ve yer-yön-konum gibi kavramlara sıklıkla yer verilmektedir.
DİNLENME ZAMANI
Sadece küçük yaş grubu öğrencilerimiz için öğle yemeği sonunda dinlenme/uyku zamanı vardır. Öğretmenlerimiz bu süre içinde onların dinlenme sürecine olan uyumlarını kolaylaştırmak için hikaye okurlar.
BRANŞ DERSLERİMİZ
Çocuklarımızın, branş öğretmenleriyle birlikte, haftalık ders programına göre sürekli okul içerisinde farklı eğitim ortamlarında, alanında uzman öğretmenler tarafından verilen birbirinden farklı branş dersler ile sosyal becerilerini geliştirerek, çok yönlü bireyler olmalarını sağlıyoruz.
Özel Altınoluk Çağdaş Eğitim Vakfı Rehberlik Bölümü, çalışmalarını “Koruyucu ve Gelişimsel Rehberlik” çatısı altında yapmaktadır. Yapılan rehberlik çalışmalarında, çocukların tüm gelişim alanlarının desteklenmesi amaçlanmaktadır. “Koruyucu ve Gelişimsel Rehberlik Modeli” sorunu değil gelişimi temel alan bir anlayışı yansıtır. Rehberlik Bölümü uygulamaları, “Her çocuk özeldir”ilkesinden hareket eder ve temeli oyuna dayalı olan eğitim programını da destekler niteliktedir.
HEDEFLERİMİZ
Duyguları Tanıma, İfade Etme ve Duygu Yönetimi
Mahremiyet Eğitimi
Hayır Diyebilme
Etkili İletişim ve Çatışma Çözme
Nezaket Sözcükleri
Empati
Sorumluluklarımız
Farklılıklara Saygı
ÖĞRENCİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerinin izlenmesi, olumlu benlik ve kişilik gelişiminin desteklenmesi ve sosyal becerilerinin geliştirilmesine yönelik bireysel ve grup çalışmaları yapılır. Sınıf içi rehberlik çalışmalarında; öğrencilerin sorumluluk, saygı, paylaşma gibi değerler kazanması, arkadaş ilişkilerini geliştirme, sosyalleşme, çatışma çözme becerilerini geliştirmesi hedeflenir. İlkokula hazırlık grubunda olan öğrencilerimize metropolitan okul olgunluğu testi gerçekleştirilerek, ilkokula hazır bulunuşlukları değerlendirilir.
GRUP ÇALIŞMALARI
Öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik grup çalışmaları planlanır.
Sosyal Beceri Geliştirme Grup Çalışması: Çocukların gelişim süreçlerinde ve arkadaş ilişkilerinde yeterli sosyal uyumu gösterebilmesi ve gerekli sosyal becerileri kazanması önemlidir. Bu amaç doğrultusunda ihtiyaca uygun grup oyunları planlanıp gerçekleştirilir
Dikkat Geliştirme Grup Çalışması: Öğrencilerin dikkat sürelerini geliştirmek amacıyla yapılan alıştırmaları içerir.
AİLELERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Veli oryantasyon çalışmaları
Yaş gelişim özelliklerine yönelik veli seminerleri
Aile tanıma çalışmaları
Bireysel görüşmeler
Öğrenci gelişimini izleme ve destekleme çalışmalarıdır.
İngilizce programımız oyun temelli, yaşayarak öğrenme ortamında; öğrenciler İngilizceyi drama etkinlikleri, oyunlar, görsel kartlar, şarkılar ve etkinliklerle doğal bir süreçte öğrenirler. Öğrenciler ikinci dilde dinleme, anlama ve konuşma becerilerinde oldukça yetkin bireyler olarak yetişirler.
2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı anasınıfı 4 ve 5 yaş kademesinde İngilizce Half-Day Programı uygulanmaktadır.
Bu program içerisinde her iki grupta da haftada 15 saat İngilizce dersi yapılmaktadır.
Amacımız öğrencilerimizin İngilizceyi severek ve eğlenerek günlük yaşam becerileri içerisinde kullanabilmelerini sağlamaktır.
3 yaş grubumuzda ise haftada 5 saat branş dersi olarak İngilizce dersi uygulanmaktadır.