Rehberlik ve Danışmanlık

Rehberlik ve Danışmanlık

Amacımız, Öğrencilerimizin;

  • Kendilerini tanıması,
  • İlgi ve yeteneklerinin farkına varması,
  • İlgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirmesi,
  • Bilişsel, sosyal ve duygusal açıdan sağlıklı birer birey olması,
  • İletişim kurma ve sorun çözme becerilerini geliştirmesidir.
  • Özgüveni ve olumlu benlik algısını geliştirme
  • Kişisel sorunlarını çözme becerilerini geliştirme
  • Eğitimse ve akademik başarısını, kapasitesi ile doğru orantılı olarak en üst düzeyde geliştirme

AYŞE KIR AŞIK

Ortaokul Rehberlik Öğretmeni

ECE BÜYÜKEREN

İlkokul Rehberlik Öğretmeni
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimiz, gelişimsel, kapsayıcı ve önleyici rehberlik anlayışını temel alır. Öğrencilerimizin içinde bulundukları gelişim dönemi özelliklerini dikkate alarak, fiziksel, duygusal, sosyal ve bireysel ihtiyaçlarını takip eder ve potansiyel bir sorunu henüz sorun haline gelmeden önlemek için gerekli adımları atar. Öğrenciler, ebeveynler ve eğitimciler ile işbirliği içinde, tüm öğrencilerin başarılı olabileceği bir ortamın oluşturulması için çalışmalar yürütülmektedir. Rehberlik hizmetlerinde “süreklilik”, “gönüllülük”, “bireysel farklara saygı” ve psikolojik danışma ilişkilerinde “gizlilik” esastır.

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimizde yürütülen çalışmalarla öğrencilerimizin;

  • Sınırlarının farkında, yaşından beklenen sorumlulukları üstlenebilen,
  • Kendisiyle ve diğer insanlarla barışık,
  • Sosyal yaşamda ayakları üzerinde durabilen,
  • Sorun çözme becerileriyle donanmış,
  • Duygu ve düşüncelerini yerinde ve zamanında, etkin bir biçimde ifade edebilen,
  • İlgi ve yeteneklerinin farkında, gelişmeye ve öğrenmeye açık,
  • Mutlu ve sağlıklı bireyler,

olarak yetişmeleri için sürekli, sistemli ve profesyonel bir yardım sağlanmaktadır.

Öğrenciye Yönelik Çalışmalar:

  • Oryantasyon çalışmaları: Öğrencilerin okula uyum süreçlerini kolaylaştırmak, sosyal ve duygusal olarak destek olmak amacıyla gerçekleştirilen çalışmalardır. Oryantasyon döneminde aileler bilgilendirilir ve sürece dahil olmaları sağlanır.
  • Öğrenci Tanıma Çalışmaları / Bireysel Görüşmeler: Öğrencilerin yaş dönemlerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlarda gelişimlerini değerlendirmeye yönelik bireysel görüşmeler gerçekleştirilir. Öğrencileri daha yakından tanımak için gözlemler yapılır, testler ve envanterler uygulanır. Bu süreçte gizlilik esasına dayalı bir şekilde öğrenciler dinlenir.
  • Grup çalışmaları: Belirli bir amaca yönelik bilgilendirme ve beceri geliştirme çalışmalarıdır. Sosyal beceriler, özgüven, doğru iletişim ve duygu düzenleme gibi konuların yanı sıra akademik becerilere yönelik çalışmalar da yapılmaktadır.
  • Sınıf içi rehberlik uygulamaları: Sağlıklı yaşam, duygu yönetimi, akademik planlama, mesleki rehberlik, arkadaşlık ilişkileri, güvenli teknoloji kullanımı ve ergenlik gibi konularda sunumlar ve etkinlikler gerçekleştirilir.
  • Dikkat Çalışmaları: Dikkat ve odaklanma sürelerini artırmaya yönelik bireysel veya grup çalışmaları yapılmaktadır.

Veliye Yönelik Çalışmalar:

  • Bireysel Danışmanlık Görüşmeleri: Öğrencilerin sosyal, duygusal ve akademik gelişimlerine yönelik takibin paylaşıldığı, veli ihtiyaçlarına göre ya da rehberlik biriminin uygun gördüğü durumlarda yapılan bireysel görüşmelerdir.
  • Bültenler: Gelişim dönemlerinde karşılaşılan temel sorunlara dair belirli aralıklarla gönderilen bilgilendirme yazılarıdır.

    Öğretmenlere Yönelik Çalışmalar:
  • Danışmanlık Çalışmaları: Öğrencilerin gelişimlerini ve hedeflenen becerilerin kazanım süreçlerini takip eden toplantılar düzenlenir. Öğretmenlere yönelik bilgilendirici ve yönlendirici danışmanlık hizmetleri verilmektedir. Birimimiz, koruyucu ve önleyici rehberlik çerçevesinde öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal özelliklerini tanımak ve geliştirmek amacıyla çalışmalarını sürdürürken, aile desteği ve öğretmen işbirliğinin önemini vurgulamaktadır.


Bu bağlamda
, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimiz, öğrencilerin sağlıklı bir birey olarak gelişimlerini desteklemeyi ve onları topluma kazandırmayı amaçlamaktadır.